Abam Jiwa Al-Hadi

My photo
JURUFOTO LANDSKAP MALAYSIA 0125079961

Saturday, March 26, 2011

Into The Blue


Dlm mood memuat naik gambar2 lama, yg aku rasa terbaik pada mata akulah. Mata viewers wallahu'alam. Tapi inilah hasil2 kerja aku selama berpoya2 dengan Nikon D90. Gambar dari D60 pun ada jugak...sat nak korek dalam hard disk...

Gambar ni aku shoot dengan D90+ sigma 18-200mm HSM II OS. Masa ni aku dengan boss masuk ke kawasan Prai Wharf untuk buat kerja apa pun taktau. Boss aku suruh bawak kamera dan ikut dia, aku pun ikutlah. Sampai di sini dia suruh aku capture beberapa keping gambar wharf yang dah usang. Maybe company ada project kat situ. Dan masa tu aku noticed that the sky was clearly blue and some spot got very stunning figure of clouds... nun kat area Penang. Air pulak hijau, dan tiba2 ada bot lalu kot muara tu. Sebelum shoot aku tunggu bot tu dulu sebab dia datang dari arah belakang. Kalau aku tak tunggu dia masuk dalam composition dah tentu gambar ni dah jadi lain and maybe a bit boring. So, wait for the right moment to get a great  harvest...

No comments:

Post a Comment