Abam Jiwa Al-Hadi

My photo
JURUFOTO LANDSKAP MALAYSIA 0125079961

Saturday, March 26, 2011

1st step into wedding photography


Langkah pertama untuk menjebakkan diri dalam Wedding Photography. Sebelum shoot gambar ini aku dah pernah tag along dengan cikgu aku saudara Aziz Othman. Terima kasih atas tunjuk ajar beliau. Dan aku juga ada buat rujukan dari internet. Sekolah foto aku dulu ialah Photoskool, Saiful Nang punya foto forum. Masa tu belum ada lagi job sendiri yang aku shoot. Semua tag along dengan old timer yang lebih berpengalaman. Sungguh, sampai sekarang aku masih tak yakin untuk buat job sendiri, takut gambar lingkup customer berdarah hidung aku pulak berdarah telinga. Yang pernah aku ambil job secara serius hanyalah teman2 rapat dan saudara mara terdekat.

Couple ni (kalau tak silap namanya Rosli dan Fiza) adalah rakan sepejabat bini aku. Dan aku bukan OP utk majlis ni. OP yg sebenar adalah rakan taulan depa jugak, saudara Zul Fathi dan Azwan Zakaria. Aku saja show off belagak terer sebab ada lens panjang 70-300 walhal haram taktau apa pun dalam wedding photography hihihi. Masa ni masih terhegeh-hegeh nak paham Exposure Triangle dan permainan Flash. Jadi nak tunjuk terer punya pasai, tembak jugaklah. 

No comments:

Post a Comment