Abam Jiwa Al-Hadi

My photo
JURUFOTO LANDSKAP MALAYSIA 0125079961

Sunday, July 10, 2011

FENOMENA TANJUNG BUNGA - PORTRAIT

Baru-baru ni aku bawa anak bini 'melancong' ke Pulau Pinang, negeri ku jua hehe. Nak pegi tempat lain jauh la pulak. Tak laratlah nak drive. Jadi kami lepak semalam di Naza Hotel, Tanjung Bunga. Bilik Delux 1 king RM180 + breakfast. Ok la kan. Bilik pun luas. Anak2 aku berguling dari hujung sini ke hujung sana. Time breakfast aku melantak cukup2 kekekekeke!! Pada pagi tu pulak ada outing Gelap Pah Gelap Tour Penang anjuran Kelab Karyawan Lensa Negeri Kelantan dengan kolobrasi Penang Flickr. Alhamdulillah semua berjalan lancar walaupun aku hanya sempat join sesi sunrise di Jelutong Highway sahaja. Kemudian bersarapan bersama peserta di Kassim Mustafa sebelum aku dan family bawak diri ke Pdg Kota Lama demi menaikkan mood anak2 dengan bermain playpark yang ada kat situ. Ya.. mereka main sampai lencun, Fatih sampai muak keluar susu.

Jam 12 tengahari kami terus ke Tanjung Bunga. Semasa singgah solat Jumaat di Masjid Terapung, aku dah siap menilik port mana yang baik, yang aku boleh celah untuk landscape esok pagi. Memang banyak. Pilih mana mau. Ok, set... esok jam 6 pagi aku nak subuh kat sini dan terus boleh pacak trypod. Lepas abis solat kami gerak ke Hotel utk check in. Ptg tu anak2 mandi kolam dan bergelumang tepi pantai sampai lebam. Ada yang makan pasir, tak lain tak bukan panglima Fatih. Ombak agak ganas kat situ. Aku cuba cari port utk warm up... dapat! Pun begitu hujan mula turun dan tak ada pilihan lain melainkan bungkus kamera dan anak2 balik ke hotel. Dan...hujan itu terus berpanjangan sehingga ke pagi esok. Melepas lagi aku nak shoot Masjid Terapung. Betul, tempat tu bukan jauh sangat. Aku boleh repeat balik anytime. Aku pun dok seberang saja bukan jauh sangat. Masalahnya ialah, aku hanya datang Penang setahun tak sampai 10 kali. Dalam sepuluh tu, 1 pun payah untuk aku lalu di sini. Bukan ada kerja sangat pun kat area ni melainkan passion utk mengambil gambar. Kadang2, kemalasan ku ini telah berjaya menewaskan passion ku huhu... Tak pe, lenkali aku cuba lagi. InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment