Abam Jiwa Al-Hadi

My photo
JURUFOTO LANDSKAP MALAYSIA 0125079961

Monday, January 23, 2012

OMBAK RINDU




Exiff data :

Exp 1/160
F18
ISO100


Assalamualaikum

Tadak gambar ombak pun??? Kohkohkoh...

Actually gambar ni aku shoot masa outing tekejut bersama abang Keris Tuah, abang Izham Khalid yang macho, Sam Kranz, Sfahimie, Taufik Art dan Fauzi. Lokasi ni di perkampungan nelayan Pmtg Damar Laut, Penang. Yang boleh tersembul perihal OMBAK RINDU ni sebab masa dok sembang-sembang mencari lokasi abang Tuah ada bagitau yang dia nak ke Langkawi. Tetiba dia tanya aku " abam ada tengok wayang Ombak Rindu tak?" Cuak gak la aku kehkehkeh. Sungguh, dah berdekad aku tak layan cerita-cerita macam tu. Kemudian katanya lagi, dalam salah satu scene ombak rindu tu dorang shoot kat Langkawi. View sunsetnya sangat mencengkam jiwa. Itulah kata abang Tuah. Tapi, lokasi spesifiknya belum dapat dikesan melainkan jenuh nak mencari dalam internet atau call tanya produser filem hehe.

Menurut abang Tuah lagi, view dalam scene tu mengadap sunset dan ada buaian dalam frame. Jadi masa tiba ke lokasi ni, aku nampak ada buaian bawah pokok, background ada sunset. Ermmm.. mcm ni la kot. Aku shoot sekeping. Dan boh tajuk Ombak Rindu. Sebab tu lah gambar ni bertajuk OMBAK RINDU.. kkekekekekkeke.. penin penin.

Btw thanks abang Tuah yang banyak berkongsi ilmu dalam sesi Teh Tarik selepas shooting,. InsyaAllah, lepas ni nak mengadap seorang lagi master besar kat Penang, Encik Ridzuan Troy Ismail. Banyak yang nak sedut dari dia.

Jumpa lagi.

Wassalam.

Abamjiwa

1 comment: